fbpx
Terme Selce +385 51 764 055 | Podružnica Rijeka +385 51 400 420

Blog

Kako ne oboljeti od sezonskih prehlada i gripe

Zadaća imunološkog sustava je zaštita organizma od bolesti. Ako virusi i bakterije i dođu do našeg organizma, imonološki sustav tada ima zadaću da ih pronađe i uništava. Zdrava prehrana je imperativ kako bi naš imunološki sustav obavljao svoje osnovne zadatke.

Zaštitimo se na vrijeme odnosno pomognimo organizmu kako bi se čim prije oporavili uz par korisnih savjeta.

Makro i mikronutrijenti

Adekvatan unos makro i mikronutrijenata kako bismo organizmu osigurali sve hranjive tvari poput ugljikohidrata, proteina, masti, vitamina i minerala!

Hidratacija organizma

Tijekom hladnijih dana važno je da pijete što je moguće više tekućine kako bi spriječili dehidraciju. Adekvatan unos tekućine, preporuka 30mL/kg TM (30 mL po kilogramu tjelesne mase), pomaže nam u održavanju vlažnosti sluznice gornjih dišnih putova, što može ublažiti simptome upale grla. Ovo ne uključuje samo vodu, već i mlijeko, sokove, vruće napitke kao što su čaj te slična pića, kao i domaća juha, najbolje pileća.

Pokazalo se da domaća pileća juha – koja sadrži piletinu, luk, slatki krumpir, pastrnjak, repu, mrkvu, celer, peršin, sol i papar – ublažava aktivnost bijelih krvnih stanica koje pokreću upalu.

Pojačajte unos vitamina C

Većina istraživanja pokazuje da uzimanje 2.000 mg vitamina C dnevno (podijeljeno na 500 miligrama četiri puta dnevno) smanjuje trajanje i ozbiljnost uznapredovale prehlade za 24 do 36 sati. Kako bi prevenirali gripu, svakako unesimo barem 200mg vit C/dan!

Prirodni izvori vit.C – limun, naranča, kiwi, brokula, peršin

Imate li dovoljno vitamina D u organizmu?

Ovaj nutrijent povećava proizvodnju proteina u tijelu koji uništavaju viruse, uključujući virus gripe. S obzirom da se vitamin D sintetizira u našoj koži zbog izloženosti sunčevoj svjetlosti, niska razina vitamina D može biti povezana sa sezonskim povećanjem obolijevanja od prehlade i gripe i većom učestalošću respiratornih infekcija.

Prirodni izvori vit.D – plava riba (sardele, losos), jaja, žumanjak, mlijeko i mliječni proizvodi, iznutrice

Probiotici

Kod odraslih i djece, uzimanje dnevne nadopune ovih takozvanih “prijateljskih” bakterija pokazalo se da učinkovito smanjuje ozbiljnost i trajanje prehlade, stimulirajući imunološki sustav tijela.

…I još nešto 😊

Budite fizički aktivni, smanjite razinu stresa i spavajte dovoljno!
Fizička aktivnost pomaže imunološkom sustavu kako bi ostao jak i pomaže kod ublažavanja stresa, koji znatno može naštetiti imunološki sustav.

Autor: Nutricionistica dr.sc. Martina Linarić, dipl. ing.

Vratite se natrag';

Newsletter

Pretplatite se na newsletter i prvi saznajte novosti, akcije i posebne ponude

Radno vrijeme

  • Ponedjeljak - petak 08:00 - 20:00
  • Subota 08:00 - 14:00
  • Nedjeljom i blagdanima po dogovoru

Kontaktirajte nas